Nowości
Archiwum
Linki
Forum
Kontakt
Dodaj Newsa
  Civilization IV
Wstęp
Warlords
Gold Edition
Beyond the Sword
Galeria
Budowle
Cuda Świata
Cywilizacje
Jednostki
Surowce
Technologie
NGM
Sala chwały
Pliki
FAQ
 
  Civilization III
Wstęp
Play the World
Conquests
Gold Edition
Budynki
Cywilizacje
Cuda Świata
Małe Cuda
Jednostki
Surowce
Tereny
Ustroje
Pliki
FAQ
 
  Civilization II
Wstęp
Pliki
 
  CivII ToT
Pliki
FAQ
 
2005-05-15 Civilization IV: Warlords na E3 – jak już wcześniej wspominałem na Gamespot, GameSpy oraz IGN ukazały się relacje z prezen-tacji Warlords na targach Electronic Entertainment Expo w Los Angeles. Oprócz tego co wiedzieliśmy wcześniej możemy w nich przeczytać, że:
– w scenariuszu Wojny Peloponeskie niezależnie czy będziemy grali Atenami czy Spartą posiadać będziemy bardzo potężne armie ale ilość tur ma być ograniczona do 150;
– Mongołowie w scenariuszu Czyngis Chan dostają punkty za równanie wrogich miast z ziemią, nie odkrywają oni też technologii, zdobywają je od wrogów, nie mają stałych miast, ich wędrowny obóz produkuje jednostki w zależności od tego gdzie zostanie założony, na równinie będą to jednostki konne, w lesie katapulty bądź trebusze, oczywiście o ile znamy odpowiednią technologię;
– w scenariuszu Podboje Aleksandra Wielkiego pojawi się nowa kategoria doktryn – Tytuł, który będzie się zmieniał w zależności od wyników bitew jakie stoczymy od Parweniusza poprzez Zwycięskiego, Odważnego, Zadziwiającego do Wielkiego. Aleksander jako "Pan Wojny" pokonany w bitwie nie ginie, jest tylko ranny i jako postać nie jest dostępny przez kilka tur. W scenariuszu tym będą też dostępne nowe ściśle wojskowe technologie po odkryciu których jednostki będą miały np. zwiększoną ilość punktów ruchu lub szybciej będą dochodziły do zdrowia;
– w scenariuszu Zjednoczenie Chin nie ma stałej pozycji startowej;
– nowy Cud Świata, Wielki Mur będzie widoczny z "kosmosu" kiedy wybierzemy widok globu, po zbudowaniu stanowi on barierę nie do przebycia dla barbarzyńców, niestety nie rozszerza się wraz ze wzrostem naszej cywilizacji;
– Warlord może być wykorzystany do zbudowania w mieście Akademii wojskowej, dołączony do miasta jako specjalista lub daje jednostkom będącym z nim w grupie dwie darmowe sprawności oraz 50% więcej doświadczenia po wygranej walce;
– dostępne będą 3 nowe właściwości przywódców:
   – charyzmatyczny (Charismatic) – dodatkowo 2 zadowolonych mieszkańców
      w mieście, o 25% zmniejszony koszt upgradu jednostek, podwojona
      szybkość produkcji masztów nadawczych;
   – obronny? (nie wiem jak to nazwać) (Protective) – jednostki oblężnicze
      i łucznicy automatycznie dostają sprawność Dryl I i Dryl II, podwojona
      szybkość produkcji murów i zamków;
   – imperialistyczny (Imperialistic) – dwukrotnie większe prawdopodobień-
      stwo powstania Wielkiego Generała, o 25% mniejszy koszt produkcji
      osadników;
– z nowych przywódców Hannibal finansista i charyzmatyczny, Churchill charyzmatyczny i obronny, Shaka agresywny i ekspansywny.
 
W najbliższym czasie postaram się uporządkować jakoś wszystkie informacje na temat Warlords.
 
2005-05-13 Screen tygodnia – Stasiowski i jego walka z wiatrakami :)
Konkurs jako taki jest zawieszony ale jak pisałem jeżeli ktoś coś przyśle mogę wrzucić na stronę jeżeli mi się spodoba.
 
Civilization IV w prezencie – w ofercie promocyjnej Netii można dostać Civilization IV za darmo.
 
2005-05-12 Pierwsza zapowiedź filmowa Civilization IV: Warlords – na Gamespot można obejrzeć pierwszy oficjalny trailer Civ4 Warlords. Filmik przedstawia atak wieży oblężniczej na miasto. Osoby niezarejestrowane na Gamespot mogą zobaczyć film tylko online, zarejestrowani użytkownicy mają możliwość ściągnięcia liczącego 13,4 MB pliku na dysk.
Ukazały się także relacje z prezentacji Warlords na targach Electronic Entertainment Expo (E3) w Los Angeles, można je przeczytać na Gamespot, GameSpy oraz IGN. O szczegółach postaram się napisać wkrótce, w tej chwili niestety nie mam czasu.
Relację z targów E3 można przeczytać na GRY OnLine, o Civilization nie ma tam co prawda ani słowa ale za to jest "trochę" o innych grach.

Cenega zapowiedziała wypuszczenie spolszczenia do Civilization IV w wersji 1.61 na 15 czerwca, wg mnie troszkę długo biorąc pod uwagę, że mi przerobienie ich patcha z wersji 1.52 na 1.61 zajęło 6 godzin a tylko dlatego trwało to tyle, że robiłem małe zmiany w tłumaczeniu bo nie wszystko mi się podobało.
 
2005-05-10 Nowe informacje na temat Civilization IV: Warlords – na Gamespot oraz na IGN zostały opublikowane wywiady z pracownikami Firaxis z których możemy dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy o pierwszym dodatku do Civ4. Dostaniemy 6 nowych cywilizacji wraz z unikatowymi przywódcami i jednostkami, będą to:
 
  Cywilizacja  Przywódca Jednostka
Kartagina (Carthage) Hannibal (Hannibal) Numidyjski najemnik
(Numidian Mercenary)
Imperium Celtów (Celts) Brennus Galijski wojownik
(Gallic Warrior)
Koreańczycy (Koreans) Wang Kon Hwacha
Imperium tureckie (Ottomans) Mehmed II    Janczar (Janissary)
Wikingowie (Vikings) Ragnar Berserker
Zulusi (Zulus) Shaka Wojownik impi
(Impi Warrior)

 
dodatkowo zobaczymy 4 nowych przywódców już istniejących cywilizacji: Winstona Churchilla, Józefa Stalina, Cezara Augusta i Ramzesa II dla Egiptu. Cechy nowych przywódców nie zostały niestety podane.
 
Wiemy też kim będą tytułowi Warlords (Pan Wojny? – trzeba zastanowić się nad tłumaczeniem), pomyślenia są oni jako Wielcy generałowie, jeszcze jedna kategoria Wielkich ludzi. Będzie ich można wykorzystać do przyśpieszenia odkrycia nowej technologii, dołączyć do miasta jako Wielkiego specjalistę, rozpocząć z ich pomocą Złoty Wiek lub – co najważniejsze – powiązać ich z jednostką wojskową, przez co uzyska ona duże "plusy" w walce.
 
W Warlords pojawi się, jak już wspominałem w notce z 20 marca, pewna nowość – budynki unikalne dla każdej z cywilizacji. Znane są już niektóre z nich Centrum handlowe (Mall) dla Amerykanów, Zakład montażowy (Assembly Plant) dla Niemców, Cytadela (Citadel) dla Hiszpanów, Salon (Salon) dla Francuzów, Giełda papierów wartościowych (Stock Exchange) dla Anglików, Odeon dla Greków i Ołtarz ofiarny (Sacrificial Altar) dla Azteków.
 
Podano też więcej szczegółów odnośnie systemu wasalnego – nowej opcji dostępnej w dyplomacji. Jeśli przekonamy przywódcę którejś z cywilizacji – po dobroci, przekonując go, że potrafimy go chronić, lub po prostu groźbą – mając odpowiednio silne argumenty, możemy z innej cywilizacji zrobić państwo lenne. Cywilizacja taka będzie płacić nam trybut, będzie zmuszona automatycznie wypowiedzieć wojnę naszemu wrogowi a jej powierzchnia będzie liczona jako nasza przy zwycięstwie przez dominację.
 
Dość ciekawie zapowiadają się scenariusze, nowością w scenariuszu Czyngis Chan ma być wędrowny obóz "Settlers Camp". Jest to mobilna jednostka-miasto która może podróżować razem z mongolskimi hordami, nie jesteśmy zmuszeni do posiadania tradycyjnych miast a zdobyte możemy plądrować i niszczyć przenosząc się następnie dalej. To, że w Wikingach miarą zwycięstwa ma być ilość zdobytych łupów było wiadome już wcześniej.
 
Civilization IV: Warlords ma być zaprezentowane na Electronic Entertainment Expo (E3), targach które odbędą się 10-12 maja w Los Angeles.
 
Archiwum 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12,  11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

 

 

  Szybkie linki
Gry komputerowe