Nowości
Archiwum
Linki
Forum
Kontakt
Dodaj Newsa
  Civilization IV
Wstęp
Warlords
Gold Edition
Beyond the Sword
Galeria
Budowle
Cuda Świata
Cywilizacje
Jednostki
Surowce
Technologie
NGM
Sala chwały
Pliki
FAQ
 
  Civilization III
Wstęp
Play the World
Conquests
Gold Edition
Budynki
Cywilizacje
Cuda Świata
Małe Cuda
Jednostki
Surowce
Tereny
Ustroje
Pliki
FAQ
 
  Civilization II
Wstęp
Pliki
 
  CivII ToT
Pliki
FAQ
 
Budynki które można stawiać w mieście powodują przyspieszenie rozwoju cywilizacji. Podzielić je można na 3 rodzaje, udoskonalenia o charakterze wojskowym, gospodarczym i naukowym oraz społecznym. Jaki budynek należy w danym momencie wznosić zależy celów jakie sobie stawiamy - czy inwestujemy w naukę, gospodarkę, kulturę czy siłę militarną.
 
Budynki o charakterze wojskowym
 
Bateria obrony p-lot
SAM Missile Battery
80/2 Aluminium
 
Bateria obrony przeciwlotniczej chroni miasto przed atakiem nieprzyjacielskich samolotów.
 
 
Forteca przybrzeżna
Coastal Fortress
40/0 Żelazo, Saletra
 
Daje 50% premię obronną przeciwko atakowi z morza. Zwiększają do 8 współ- czynnik obrony przed bombardowaniem.
 
Koszary
Barracks
40/1
 
Koszary produkuję jednostki o statusie weteranów, pozwalają je przezbrajać a także naprawiać w ciągu jednej tury.
 
Lotnisko
Airport
160/2
 
Miasto produkuje samoloty o statusie weterana, lotnisko umożliwia wymianę handlową i szybki transport jednostek.
 
Mury obronne
City Walls
20/0
 
Zwiększają zdolności obronne jednostek o 50%. Zwiększają do 8 współczynnik obrony przed bombardowaniem z lądu.
 
Obrona cywilna (PtW)
Civil Defense
120/1
 
Obrona cywilna daje 50% premię obronną dla broniącej się w mieście jednostki. Można ją zbudować jedynie w mieście z koszarami.
 
Port
Harbor
80/1
 
Miasto produkuje okręty o statusie weterana, dodatkowa jednostka żywności z pola, umożliwia handel zamorski.
 

Budynki o charakterze gospodarczym i naukowym

Akwedukt
Aquaduct
100/1
 
Akwedukt umożliwia wzrost populacji powyżej sześciu mieszkańców w miastach nie mających dostępu do słodkiej wody.
 
Bank
Bank
160/1
 
Bank zwiększa o 50% dochód z podatków, który dodaje się do zysków jakie przynosi plac targowy.
 
Biblioteka
Library
80/1/3
 
Biblioteka, w mieście w którym zostanie zbudowana, zwiększa o 50% tempo badań naukowych.
 
Elektrownia atomowa
Nuclear Plant
240/3 Uran
 
Zwiększa wydajność fabryki o 100%, nie powoduje zanieczyszczeń, musi mieć dostęp do wody, może wybuchnąć.
 
Elektrownia słoneczna
Solar  Plant
320/3
 
Zwiększa wydajność fabryki o 50%, nie powoduje zanieczyszczeń.
 
 
Elektrownia węglowa
Coal Plant
160/3 Węgiel
 
Zwiększa wydajność fabryki o 50%, powoduje zanieczyszczenia.
 
 
Elektrownia wodna
Hydro Plant
240/3
 
Zwiększa wydajność fabryki o 50%, nie powoduje zanieczyszczeń, musi być zbudowana w pobliżu rzeki lub jeziora.
 
Fabryka
Factory
240/3 Żelazo
 
Fabryka zwiększa produkcję w mieście o 50%, jednocześnie jest sprawcą dużej ilości zanieczyszczeń.
 
Giełda pa. war. (PtW)
Stock Exchange
200/3
 
Giełda zwiększa o 50% dochód z podatków. Można ją zbudować jedynie w mieście w którym jest bank.
 
Laborato. badawcze
Research Lab
200/2/2
 
Laboratorium badawcze zwiększa tempo badań naukowych w mieście o 50%.
 
 
Plac targowy
Marketplace
100/1
 
Plac targowy zwiększa o 50% zysk z podatków, zwiększa też dodatni efekt powodowany przez towarów luksusowe.
 
Platforma wiertnicza
Offshore Platform
240/3
 
Sprawia, że wszystkie zagospodarowane pola przybrzeżne, morskie i oceaniczne produkują jedną tarczę dodatkowo.
 
Spichlerz
Granary
60/1
 
Spichlerz podwaja tempo przyrostu populacji w mieście.
 
 
Szpital
Hospital
160/2
 
Szpital umożliwia wzrost populacji powyżej 12. Aby go zbudować miasto musi mieć populację większą niż 7.
 
Terminal konte. (PtW)
Commercial Dock
160/2
 
Sprawia, że pola morskie produkują jedną jednostkę handlu dodatkowo. Aby go zbudować miasto musi mieć port.
 
Transport publiczny
Mass Transit
200/2 Kauczuk
 
Transport publiczny redukuje zanieczyszczenia powodowane przez populację miasta.
 
Uniwersytet
University
200/2/4
 
Uniwersytet zwiększa tempo badań naukowych w mieście o 50%.
 
 
Zakład przemysłowy
Manufacturing Plant
320/3
 
Zakład przemysłowy zwiększa produkcję w mieście o 50%, jednocześnie jest sprawcą dużej ilości zanieczyszczeń.
 
Zakład recyklingu
Recycling Plant
200/2
 
Zakład recyklingu zmniejsza ilość zanieczyszczeń wytwarzanych przez miasto.
 
 

Budynki o charakterze społecznym

Katedra
Cathedral
160/2/3
 
Katedra powoduje przemianę trzech nieszczęśliwych mieszkańców w zadowo-lonych.
 
Koloseum
Colosseum
120/2/2
 
Koloseum powoduje przemianę dwóch nieszczęśliwych mieszkańców w zadowo-lonych.
 
Komisariat policji
Police Station
160/1
 
Komisariat policji przeciwdziała znużeniu wojną i zmniejsza korupcję w mieście.
 
 
Pałac
Palace
n/0/1
 
Pałac wyznacza stolicę imperium. Eliminuje w niej korupcję i marnotrawstwo, a także ogranicza ją w pobliskich miastach
 
Sąd
Courthouse
80/1
 
Sąd zmniejsza korupcję  i marnotrawstwo oraz sprawia, że miasto jest mniej podatne na propagandę.
 
Świątynia
Temple
60/1/2
 
Świątynia powoduje przemianę jednego nieszczęśliwego mieszkańca w zadowo- lonego.
 

 

 

  Szybkie linki
Gry komputerowe