Nowości
Archiwum
Linki
Forum
Kontakt
Dodaj Newsa
  Civilization IV
Wstęp
Warlords
Gold Edition
Beyond the Sword
Galeria
Budowle
Cuda Świata
Cywilizacje
Jednostki
Surowce
Technologie
NGM
Sala chwały
Pliki
FAQ
 
  Civilization III
Wstęp
Play the World
Conquests
Gold Edition
Budynki
Cywilizacje
Cuda Świata
Małe Cuda
Jednostki
Surowce
Tereny
Ustroje
Pliki
FAQ
 
  Civilization II
Wstęp
Pliki
 
  CivII ToT
Pliki
FAQ
 
Akademia Wojskowa Sun Tzu (Sun Tzu's Art of War)
600/2 Feudalizm

W każdym Twoim mieście, na tym samym kontynencie, pojawiają się Koszary.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji militarystycznych lub przedsiębiorczych.
 
Biblioteka Aleksandryjska (The Great Library)
400/6 Literatura (Edukacja)

Cywilizacja, która zbuduje Bibliotekę Aleksandryjską, otrzymuje jeden darmowy wynalazek już poznany przez dwie inne cywilizacje.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji naukowych.
 
Długowieczność (Longevity)
1000/3 Genetyka

Populacja wszystkich miast wzrasta o dwóch mieszkańców, a nie jednego, gdy zapełni się wskaźnik nadwyżki żywności.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji naukowych.
 
Internet (The Internet) (PtW)
1000/4 Miniaturyzacja

Sprawia, że w każdym z miasta na kontynencie pojawia się laboratorium badawcze.
Może zapoczątkować złoty wiek każdej z cywilizacji.
 
Kaplica Sykstyńska (Sistine Chapel)
600/6 Teologia

Podwaja efekt wszystkich katedr.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji religijnych.
 
Katedra J. S. Bacha (JS Bach's Cathedral)
600/6 Teoria muzyki

Zmniejsza o dwóch liczbę nieszczęśliwych mieszkańców w każdym mieście na kontynencie.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji religijnych.
 
Kolegium Isaaca Newtona (Newton's University)
400/6 Teoria grawitacji

Podwaja tempo badań naukowych w mieście, w którym zostało zbudowane.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji naukowych.
 
Kolos Rodyjski (The Colossus)
200/3 Obróbka brązu (Lot)

Generuje dodatkową jednostkę handlu na wszystkich polach, które wytwarzają już co najmniej jedną. Kolos może zostać zbudowany jedynie w mieście nadbrzeżnym.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji ekspansjonistycznych religijnych lub handlowych.
 
Kompania Handlowa Adama Smitha (Smith's Trading Company)
600/3 Ekonomia

Opłaca koszt utrzymania wszystkich miejskich usprawnień o charakterze handlowym (portów, placów targowych, banków i lotnisk).
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji handlowych.
 
Latarnia Morska na Faros (The Great Lighthouse)
300/2 Kartografia (Magnetyzm)

Galery mogą bezpiecznie przemierzać pola morskie. Wszystkie jednostki pływające zyskują dodatkowy punkt ruchu. Latarnia Morska na Faros może zostać zbudowana jedynie w mieście nadbrzeżnym.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji ekspansjonistycznych lub handlowych.
 
Lekarstwo na Raka (Cure for Cancer)
800/3 Genetyka

Sprawia, że w każdym mieście jeden nieszczęśliwy mieszkaniec staje się zadowolony.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji naukowych.
 
Obserwatorium Kopernika (Copernicus's Observatory)
400/4 Astronomia

Dwukrotnie zwiększa tempo badań naukowych w mieście, w którym zostało zbudowane.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji ekspansjonistycznych.
 
ONZ (The United Nations)
1000/4 Rozszczepienie atomu

Daje możliwość zwycięstwa dyplomatycznego.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji handlowych.
 
Piramida Cheopsa (The Pyramids)
400/4 Mularstwo

Działa jak spichlerz w każdym z miast na kontynencie.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji przedsiębiorczych lub religijnych.
 
Pracownia Leonarda da Vinci (Leonardo's Workshop)
600/2 Inwencja

Przestarzałe jednostki wojskowe mogą być modernizowane za pół ceny.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji militarystycznych.
 
Program SETI (SETI program)
1000/3 Komputery

Podwaja tempo badań naukowych w mieście, w którym został zbudowany.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji ekspansjonistycznych.
 
Projekt Manhattan (The Manhattan Project)
800/2 Rozszczepienie atomu

Umożliwia wszystkim cywilizacjom konstruowanie broni atomowej.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji militarystycznych lub przedsiębiorczych.
 
Równouprawnienie Kobiet (Universal Suffrage)
800/4 Industrializacja

Redukuje znużenie wojną we wszystkich miastach.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji militarystycznych.
 
Teatr Szekspira (Shakespeare's Theatre)
400/8 Wolna sztuka

Ośmiu nieszczęśliwych mieszkańców miasta w którym został zbudowany staje się zadowolonych.
 
Teoria Ewolucji Darwina (Theory of Evolution)
600/3 Metoda naukowa

Daje za darmo dwa wynalazki.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji naukowych.
 
Wielki Mur Chiński (The Great Wall)
200/2 Konstrukcja (Metalurgia)

Podwaja efekt murów obronnych oraz wartość bojową jednostki w starciach z barbarzyńcami.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji militarystycznych lub przedsiębiorczych.
 
Wiszące Ogrody Semiramidy (The Hanging Gardens)
300/4 Monarchia (Maszyna parowa)

Zamieniają w wybudowanym mieście trzech a w pozostałych miastach jednego nieszczęśliwego mieszkańca w zadowolonego.
Mogą zapoczątkować złoty wiek cywilizacji przedsiębiorczych.
 
Wyprawa Magellana (Magellan's Voyage)
400/3 Nawigacja

Wszystkie jednostki pływające zyskują dodatkowy punkt ruchu.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji ekspansjonistycznych lub handlowych.
 
Wyrocznia Delfijska (The Oracle)
300/4 Mistycyzm (Teologia)

Podwaja efekt wszystkich świątyń na terenie imperium.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji religijnych.
 
Zapora Hoovera (Hoover Dam)
800/2 Elektronika

Sprawia, że we wszystkich miastach na kontynencie powstają elektrownie wodne. Aby zbudować Zaporę Hoovera miasto musi mieć w swoim zasięgu rzekę.
Może zapoczątkować złoty wiek cywilizacji przedsiębiorczych.
 
 
Legenda:
Nazwa cudu
(nazwa angielska)
koszt/punkty kultury wymagane odkrycie

 

 

  Szybkie linki
Gry komputerowe