Nowości
Archiwum
Linki
Forum
Kontakt
Dodaj Newsa
  Civilization IV
Wstęp
Warlords
Gold Edition
Beyond the Sword
Galeria
Budowle
Cuda Świata
Cywilizacje
Jednostki
Surowce
Technologie
NGM
Sala chwały
Pliki
FAQ
 
  Civilization III
Wstęp
Play the World
Conquests
Gold Edition
Budynki
Cywilizacje
Cuda Świata
Małe Cuda
Jednostki
Surowce
Tereny
Ustroje
Pliki
FAQ
 
  Civilization II
Wstęp
Pliki
 
  CivII ToT
Pliki
FAQ
 
W Civilization III mamy na starcie do wyboru 16 cywilizacji (w PtW doszło następnych 8), każda z nich odznacza się pewnym zestawem cech - kombinacją dwóch z sześciu dostępnych właściwości, oraz posiada swoją unikalną jednostkę specjalną.
 
Amerykanie
Americans
F-15
Myśliwiec odrzutowy
Lincoln
Waszyngton
Ekspansjonistyczna, Przedsiębiorcza/Garncarstwo, Mularstwo
 
Arabowie (PtW)
Arabs
Ansar
Rycerz
Abu Bakr
Mekka
 Ekspansjonistyczna, Religijna/Obrządek pogrzebowy, Garncarstwo
 
Aztekowie
Aztecs
Wojownik jaguar
Wojownik
Montezuma
Tenochtitlan
Religijna, Militarystyczna/Kodeks wojownika, Obrządek pogrzebowy
 
Babilończycy
Babylonians
Babiloński łucznik
Łucznik
Hammurabi
Babilon
Naukowa, Religijna/Obróbka brązu, Obrządek pogrzebowy
 
Brytyjczycy
English
Man O' War
Fregata
Elżbieta
Londyn
Ekspansjonistyczna, Handlowa/Alfabet, Garncarstwo
 
Celtowie (PtW)
Celts
Galijski wojownik
Peltasta
Brennus
Entremont
Religijna, Militarystyczna/Obrządek pogrzebowy, Kodeks wojownika
 
Chińczycy
Chinese
Dżygit
Rycerz
Mao
Pekin
Militarystyczna, Przedsiębiorcza/Kodeks wojownika, Mularstwo
 
Egipcjanie
Egyptians
Rydwan bojowy
Rydwan
Kleopatra
Teby
Religijna, Przedsiębiorcza/Obrządek pogrzebowy, Mularstwo
 
Francuzi
French
Muszkieter
Arkebuzer
Joanna d'Arc
Paryż
Handlowa, Przedsiębiorcza/Mularstwo, Alfabet
 
Grecy
Greeks
Hoplita
Włócznik
Aleksander
Ateny
Naukowa, Handlowa/Obróbka brązu, Alfabet
 
Hindusi
Indians
Słoń bojowy
Rycerz
Gandhi
Delhi
Handlowa, Religijna/Obrządek pogrzebowy, Alfabet
 
Hiszpanie (PtW)
Spanish
Konkwistador
Odkrywca
Izabella
Madryt
Handlowa, Religijna/Obrządek pogrzebowy, Alfabet
 
Irokezi
Iroquois
Konny wojownik
Jeździec
Hiawatha
Salamanca
Ekspansjonistyczna, Religijna/Obrządek pogrzebowy, Garncarstwo
 
Japończycy
Japanese
Samuraj
Rycerz
Tokugawa
Kioto
Religijna, Militarystyczna/Obrządek pogrzebowy, Koło
 
Kartagińczycy (PtW)  
Carthaginians
Numidyjski najemnik
Włócznik
Hannibal
Kartagina
 Handlowa, Przedsiębiorcza/Mularstwo, Alfabet
 
Koreańczycy (PtW)
Koerans
Hwach'a
Armata
Wang Kon
Seul
Naukowa, Handlowa/Obróbka brązu, Alfabet
 
Mongołowie (PtW)
Mongols
Keshik
Rycerz
Temudżin
Karakorum
Ekspansjonistyczna, Militarystyczna/Kodeks wojownika, Garncarstwo
 
Niemcy
Germans
Panzer
Tank
Bismarck
Berlin
Naukowa, Militarystyczna/Obróbka brązu, Kodeks wojownika
 
Persowie
Persians
Nieśmiertelny
Peltasta
Kserkses
Persopolis
Przedsiębiorcza, Naukowa/Mularstwo, Obróbka brązu
 
Rosjanie
Russians
Kozak
Kawalerzysta
Katarzyna
Moskwa
Naukowa, Ekspansjonistyczna/Obróbka brązu, Garncarstwo
 
Rzymianie
Romans
Legionista
Peltasta
Rzym
Juliusz Cezar
Militarystyczna, Handlowa/Kodeks wojownika, Alfabet
 
Turcy (PtW)
Ottomans
Spahis
Kawalerzysta
Osman
Istambuł
Przedsiębiorcza, Naukowa/Mularstwo, Obróbka brązu
 
Wikingowie (PtW)
Vikings
Berserker
Łucznik średniowieczny
Eryk Miedzianobrody
Trondheim
Ekspansjonistyczna, Militarystyczna/Kodeks wojownika, Garncarstwo
 
Zulusi
Zulu
Impi
Włócznik
Czaka
Zimbabwe
Ekspansjonistyczna, Militarystyczna/Kodeks wojownika, Garncarstwo
 

Właściwości cywilizacji

Cywilizacja handlowa
Środkowe pola wszystkich miast i metropolii przynoszą dodatkowy zysk z handlu, a oprócz tego mniejsza jest korupcja. Na starcie cywilizacja zna dodatkowo alfabet.

Cywilizacja ekspansjonistyczna
Cywilizacja rozpoczyna grę wyposażona w zwiadowcę, a kolejnych może powołać później, natomiast mniejsze pasywne plemiona barbarzyńców są nastawione bardziej przyjaźnie. Na starcie cywilizacja zna dodatkowo garncarstwo.

Cywilizacja przedsiębiorcza
Robotnicy kończą powierzone im zadania szybciej, a środkowe pole każdego miasta i metropolii produkuje dodatkowe tarcze. Na starcie cywilizacja zna dodatkowo mularstwo.

Cywilizacja militarystyczna
Łatwiej jest budować usprawnienia o charakterze militarnym (na przykład koszary), a walka pozwala na szybsze zdobycie doświadczenia. Na starcie cywilizacja zna dodatkowo kodeks wojownika lub koło.

Cywilizacja religijna
Cywilizacje religijne nie doświadczają okresów anarchii w trakcie rewolucji, a budowa usprawnień religijnych jest łatwiejsza. Na starcie cywilizacja zna dodatkowo obrządek pogrzebowy.

Cywilizacja naukowa
Łatwiejsza budowa usprawnień o charakterze naukowym (na przykład laboratoriów), a cywilizacja otrzymuje jeden darmowy postęp cywilizacyjny na początku każdej ery. Na starcie cywilizacja zna dodatkowo obróbkę brązu.

 

 

  Szybkie linki
Gry komputerowe