Nowości
Archiwum
Linki
Forum
Kontakt
Dodaj Newsa
  Civilization IV
Wstęp
Warlords
Gold Edition
Beyond the Sword
Galeria
Budowle
Cuda Świata
Cywilizacje
Jednostki
Surowce
Technologie
NGM
Sala chwały
Pliki
FAQ
 
  Civilization III
Wstęp
Play the World
Conquests
Gold Edition
Budynki
Cywilizacje
Cuda Świata
Małe Cuda
Jednostki
Surowce
Tereny
Ustroje
Pliki
FAQ
 
  Civilization II
Wstęp
Pliki
 
  CivII ToT
Pliki
FAQ
 

 
Civilization IV: Warlords
pierwszy dodatek do Civ4
producent:
wydawca (USA):
wydawca (Polska):
oficjalna strona:
premiera (USA):
premiera (Polska):
 
 
 
 
Firaxis Games
Take2 Interactive
Cenega Poland
2kgames.com/civ4/warlords
24 lipca 2006
25 sierpnia 2006
 
 

Oficjalna zapowiedź
Nowości w dodatku
Gdzie kupić
Zapowiedzi i recenzje
Multimedia

Oficjalna zapowiedź
   
Informacje
Sid Meier's Civilization IV: Warlords to pierwszy pakiet rozszerzający do bestsellerowej strategii, będący jednocześnie hołdem dla największych dowódców wojskowych w historii świata. W dodatku znajduje się osiem unikatowych i interesujących scenariuszy, dzięki którym będziesz mógł zmienić bieg historii. Nowe, potężne jednostki, dodatkowe cywilizacje, przywódcy i cuda dostarczą Ci jeszcze więcej doskonałej zabawy i pozwolą Ci rozwinąć potęgę własnego państwa na zupełnie nowe sposoby. Civilization IV: Warlords - czy jesteś gotów na podbój świata?
   
Charakterystyczne cechy
– Nowa odmiana wielkich ludzi – tytułowi Wojownicy.
– Państwa marionetkowe – podbij wroga i zmuś do poddania się Twoim   rządom w zamian za namiastkę niepodległości.
– 8 nowych scenariuszy.
– 6 nowych cywilizacji i związanych z nimi unikatowych jednostek.
– 10 nowych przywódców cywilizacji.
– Nowe zdolności i charakterystyki przywódców.
– 3 nowe cuda świata.
– Unikatowe budynki, charakterystyczne dla każdej cywilizacji.
– Nowe jednostki, surowce i budynki – niektóre z nich dostępne tylko    w scenariuszach.
– Poprawki do przebiegu gry, również te sugerowane przez graczy.
– Wszystkie dodatkowe patche i aktualizacje.
  
  
Civilization IV: Warlords – nowości w dodatku
 
C4W to pierwszy dodatek do Civilization IV, poniżej garść faktów na jego temat.
 
3 nowe cechy przywódców
 

– charyzmatyczny (Charismatic) – dodatkowo 1 zadowolony mieszkaniec
   w mieście, koszt sprawności pomniejszony o 25% , +1 szczęście za
   Monument (dawniej Obelisk) i Maszt nadawczy;
– obronny  (Protective) – jednostki oblężnicze i łucznicy automatycznie
   dostają sprawność Dryl I i Garnizon miejski I, podwojona szybkość produkcji
   murów i zamków;
– imperialistyczny (Imperialistic) – dwukrotnie większe prawdopodobieństwo
   powstania Wielkiego Generała, o 50% mniejszy koszt produkcji osadników;

W związku z dodaniem trzech nowych cech, zostały w Warlords zmienione cechy wielu istniejących przywódców. Pokazuje to poniższa tabela.

  Cywilizacja Przywódca Stare cechy Nowe cechy
Ameryka Waszyngton Finansista
Zorganizowany
Charyzmatyczny
Ekspansywny
Roosevelt Przedsiębiorczy Zorganizowany bez zmian
Anglia Wiktoria Ekspansywna Finansistka Finansistka Imperialistyczna
Elżbieta Filozoficzna
Finansistka
bez zmian
Arabia Saladyn Filozoficzny
Religijny
Obronny
Religijny
Chiny Mao Zedong Filozoficzny Zorganizowany Ekspansywny
Obronny
Qin Shi Huang   Przedsiębiorczy Finansista Przedsiębiorczy
Obronny
Egipt Hatszepsut Religijna
Kreatywna
bez zmian
Francja Ludwik XIV Kreatywny Przedsiębiorczy bez zmian
Napoleon Agresywny Przedsiębiorczy Charyzmatyczny Zorganizowany
Grecja Aleksander Agresywny
Filozoficzny
bez zmian
Hiszpania Izabella Ekspansywna
Religijna
bez zmian
Imperium azteckie Montezuma Agresywny
Religijny
bez zmian
Imperium inkaskie   Huayna Capac Agresywny
Finansista
Finansista Przedsiębiorczy
Indie Gandhi Przedsiębiorczy Religijny Filozoficzny
Religijny
Asoka Zorganizowany Religijny bez zmian
Japonia Tokugawa Agresywny Zorganizowany Agresywny
Obronny
Mali Mansa Musa Finansista
Religijny
bez zmian
Mongolia Czyngis-chan Agresywny Ekspansywny Agresywny imperialistyczny
Kubiłaj-Chan Agresywny
Kreatywny
bez zmian
Niemcy Fryderyk II Kreatywny
Filozoficzny
Zorganizowany Filozoficzny
Bismark Ekspansywny Przedsiębiorczy bez zmian
Persja Cyrus Ekspansywny Kreatywny Charyzmatyczny Imperialistyczny
Rosja Katarzyna Kreatywna
Finansistka
Kreatywna Imperialistyczna
Piotr Ekspansywny Filozoficzny bez zmian
Rzym Juliusz Cezar Zorganizowany Ekspansywny Imperialistyczny Zorganizowany

6 nowych cywilizacji


 
Kartagińczycy (Carthage)
Jeździec numidyjski
Rybołówstwo, Górnictwo
 

 
Hannibal (Hannibal)
Finansista, Charyzmatyczny
Wolny rynek
 

 
Imperium celtyckie (Celts)
Galijski wojownik
Mistycyzm, Łowiectwo
 

 
Brennus (Brennus)
Religijny, Charyzmatyczny
Państwo wyznaniowe
 

 
Koreańczycy (Koreans)
Hwacha
Mistycyzm, Górnictwo
 

 
Wang Kon (Wang Kon)
Finansista, Obronny
System kastowy
 

 
Imperium osmańskie (Ottomans)
Janczar
Koło, Rolnictwo
 

 
Mehmed II (Mehmed II)
Ekspansywny, Zorganizowany
System wasalny
 

 
Wikingowie (Vikings)
Berserker
Łowiectwo, Rybołówstwo
 

 
Ragnar (Ragnar)
Agresywny, Finansista
Władza dziedziczna
 

 
Zulusi (Zulus)
Wojownik impi
Rolnictwo, Łowiectwo
 

 
Czaka (Shaka)
Agresywny, Ekspansywny
Państwo policyjne
 

10 nowych przywódców
 
Oprócz 6 przywódców w nowych cywilizacjach zobaczymy 4 nowych dla już istniejących, są to:

Winston Churchill (Churchill) – Anglia
Charyzmatyczny, Obronny
Państwo narodowe
 
Ramzes II (Rameses II) – Egipt
Przedsiębiorczy, Religijny
Teokracja
 
Oktawian August (Augustus) – Rzym
Kreatywny, Zorganizowany
System przedstawicielski
 
Józef Stalin (Stalin) – Rosja
Agresywny, Przedsiębiorczy
Etatyzm
 

Budynki unikalne dla każdej z Cywilizacji
 
Zupełna nowość, każda z cywilizacji oprócz unikalnej jednostki będzie posiadała unikalną budowlę. Unikalny budynek zastępuje budynek już istniejący i daje dodatkowe bonusy (oprócz tych które daje budowla podstawowa) dla cywilizacji która go posiada. Budowle i ich cechy w tabelce poniżej.

Centrum handlowe (Mall) Ameryka/Supermarket
150/Chłodzenie, Sklep kolonialny

+10%. +1 za przebój teatralny, przebój muzyczny, przebój filmowy. +1 za Krowy, Jelenie, Świnie, Owce.
 
Giełda papierów wartościowych (Stock Exchange) Anglia/Bank
200/Bankowość

+65%. Wymagany do budowy Wall Street (6 sztuk). Dostępny za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery współczesnej lub późniejszej.
 
Medresa (Madrassa) Arabia/Biblioteka
90/Pismo

+4. +25%. Umożliwia zmianę 2 mieszkańców w duchownych. Umożliwia zmianę 2 mieszkańców w naukowców. Wymagana do budowy Uniwersytetu, Eposu Narodowego, Biblioteki Aleksandryjskiej.

 
Pawilon (Pavilion) Chiny/Teatr
50/Teatr

+3. +25%. +1 za każde 10% wydatków na . +1 za Barwniki. Umożliwia zmianę 2 mieszkańców w artystów. Wymagany do budowy Teatru Narodowego (6 sztuk).

 
Obelisk (Obelisk) Egipt/Monument
30/Mistycyzm

+1. Umożliwia zmianę 2 mieszkańców w duchownych. Przestarzały po wynalezieniu Kalendarza. (w C4W "stary" Obelisk zmienia nazwę na Monument)
 
Salon (Salon) Francja/Obserwatorium
150/Astronomia

+25%. 1 darmowy artysta. Umożliwia zmianę 1 mieszkańca w naukowca.  Wymagane do budowy Laboratorium.
 
Odeon (Odeon) Grecja/Koloseum
120/Konstrukcja

+3. +2. +1 za każde 20% wydatków na . +1 za przebój muzyczny. Umożliwia zmianę 2 mieszkańców w artystów.
 
Cytadela (Citadel) Hiszpania/Zamek
100 (1/2 Kamień)/Inżynieria, Mury

+1. +1 szlak handlowy. -50% zniszczenia spowodowane bombardowaniem przez katapulty i trebusze. +50% premia obronna (z wyjątkiem starć z oddziałami walczącymi bronią palną). Jednostki oblężnicze otrzymują +2 punkty doświadczenia. Przestarzała po wynalezieniu Ekonomii (z wyjątkiem premii obronnych).
 
Ołtarz ofiarny (Sacrificial Altar) Imperium azteckie/Sąd
90/Kodeks prawny

-50% niezadowolenie z powodu przyśpieszenia produkcji poprzez "ścięcie łebków". -50% koszty utrzymania miasta. Wymagany do budowy Zakazanego Miasta (6 sztuk).
 
Fort (Dun) Imperium celtyckie/Mury
50 (1/2 Kamień)/Mularstwo

Sprawność Partyzant I na starcie dla jednostki wybudowanej w mieście. +50% premia obronna (z wyjątkiem starć z oddziałami walczącymi bronią palną). Wymagane do budowy Zamku. Przestarzałe po wynalezieniu Bronii gwintowanej (z wyjątkiem premii obronnych).
 
Tarasy uprawne (Terrace) Imperium inkaskie/Spichlerz
60/Garncarstwo

+2. +1 za Kukurydzę, Ryż, Pszenicę. Pozwala zaoszczędzić 50% żywności po wzroście miasta. Dostępny za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od renesansu lub późniejszej ery.
 
Łaźnia (Hammam) Imperium otomańskie/Akwedukt
100/Matematyka, Mularstwo

+2. +2. Wymagany do budowy Wiszących Ogrodów Semiramidy. Dostępny za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery przemysłowej lub późniejszej.
 
Faktoria (Trading Post) Imperium wikingów/Latarnia morska
60/Żeglarstwo

Sprawność Nawigacja I dla jednostek morskich zbudowanych w mieście. +1 z pól wodnych. Wymagana do budowy Latarni Morskiej na Faros. Dostępna za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery przemysłowej lub późniejszej.
 
Ikhanda (Ikhanda) Imperium zuluskie/Koszary
60/--

-20% koszt utrzymania. Nowe jednostki lądowe otrzymują +3 punkty doświadczenia. Wymagane do budowy Eposu Heroicznego.
 
Mauzoleum (Masoleum) Indie/Więzienie
120/Konstytucja

-25%. +2. Dostępne za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery współczesnej lub późniejszej.
 
Rafineria (Shale Plant) Japonia/Elektrownia węglowa
150/Taśma montażowa, Fabryka

+10%. +2. Dostarcza prąd.
 
Przystań (Cothon) Kartagina/Port
100/Kompas

+1 szlak handlowy. +50% zysku ze szlaków handlowych. +1 za Małże, Kraby, Ryby. Dostępny za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery współczesnej lub późniejszej.
 
Seowon (Seowon) Korea/Uniwersytet
200/Edukacja, Biblioteka

+3. +35%. Wymagany do budowy Uniwersytetu Oksfordzkiego (6 sztuk).
 
Mennica (Mint) Mali/Kuźnia
120/Odlewnictwo

+10%. +1. +25%. Umożliwia zmianę 1 mieszkańca w inżyniera. +1 za Kamienie szlachetne, Złoto, Srebro. Wymagana do budowy Huty Żelaza (6 sztuk), Kolosa Rodyjskiego, Wieży Eiffla, Statui Wolności. Dostępna za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery współczesnej lub późniejszej.
 
Jurta (Ger) Mongolia/Stajnia (Stable)

Jednostki konne otrzymują +2 punkty doświadczenia. (Stajnia to nowy budynek dostępny po odkryciu Jazdy konnej, koszt 60, +2 punkty doświadczenia dla jednostek konnych)
 
Zakład montażowy (Assembly Plant) Niemcy/Fabryka
250/Taśma montażowa

+1. +25%. +50% z elektrownią. +50% w mieście z dostępem do węgla. Wymagana do budowy elektrowni węglowej, wodnej lub atomowej. Umożliwia zmianę 4 mieszkańców w inżynierów.
 
Apteka (Apothecary) Persja/Sklep kolonialny
150/Cechy, Pieniądz

+2. +25%. +1 za Banany, Cukier, Przyprawy, Wino. Umożliwia zmianę 2 mieszkańców w kupców. Wymagana do budowy Supermarketu. Dostępna za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery przemysłowej lub późniejszej.
 
Instytut badawczy (Research Institute) Rosja/Laboratorium
250/Komputery, Obserwatorium

+1. +25%. +50% produkcja statku kosmicznego. Dwóch darmowych naukowców w mieście. Umożliwia zmianę 1 mieszkańca w naukowca.
 
Forum (Forum) Rzym/Plac targowy
150/Pieniądz

+25%. +25% punktów do produkcji Wielkich ludzi. +1 za Futra, Jedwab, Kość słoniową, Wieloryby. Umożliwia zmianę 2 mieszkańców w kupców. Dostępny za darmo jeżeli rozpoczynamy grę od ery przemysłowej lub późniejszej.
 

Nowa kategoria Wielkich ludzi – Wielcy generałowie
 
Wielcy generałowie to jeszcze jedna kategoria Wielkich ludzi. Ich "narodziny" związane są jednak nie z punktami generowanymi przez miasta a z doświadczeniem zdobywanym przez jednostki w czasie walki. Pierwszy Wielki generał pojawia się w stolicy po zdobyciu przez jednostkę wojskową 20 XP, kolejni po zdobyciu 40 i 60 XP. Będzie ich można wykorzystać do zbudowania w mieście Akademii wojskowej (25% szybsza produkcja jednostek), dołączyć do miasta jako specjalistę (Doradca wojskowy – jednostki zbudowane w mieście otrzymują dodatkowo 2 XP) lub rozpocząć z ich pomocą Złoty Wiek. Ostatnią z możliwości jest zamiana Wielkiego generała w tytułowego Pan Wojny (w zamyśle twórców wielkiego przywódcy który potrafi zmienić bieg historii). Jednostki które znajdują się na tym samym polu co Wielki generał w chwili jego zamiany na Pana Wojny otrzymują 20 XP do podziału. W chwili utworzenia Pan Wojny musi być dołączony do jakiejś jednostki wojskowej. Jednostka ta oprócz jednej darmowej sprawności zyskuje dostęp do pięciu nowych:
– Walka VI (Combat VI) – +25% siły
– Dowodzenie (Leadreship) – +50% doświadczenie podczas walk
– Sanitariusz III (Medic III) – +15% leczenie jednostek na tym samym polu
– Duch bojowy (Morale) – +1 ruch
– Taktyka (Tactics) – +30% szansa wycofania się z pola walki.
 
W momencie kiedy Pan Wojny ginie, tracimy go – to oczywiste chyba :)
 
3 nowe Cuda

Świątynia Artemidy (Temple of Artemis)
400 (1/2 Marmur)/8/+2, Politeizm

Jeden darmowy duchowny w mieście. +100% z handlu. Zwiększa prawdopodobieństwo narodzin Wielkiego kupca. Możliwość budowy w erze klasycznej lub starożytnej. Przestarzała po wynalezieniu Chemii.
(Jeden z 7 cudów starożytnego świata gdyby ktoś nie wiedział.)
 
Uniwersytet Sankore (University of Sankore)
550 (1/2 Kamień)/8/+2, Papier

+2 z budynków związanych z religią państwową. Zwiększa prawdopodobieństwo narodzin Wielkiego naukowca. Możliwość budowy w epoce renesansu lub wcześniejszych. Przestarzały po wynalezieniu Komputerów.
 
Wielki Mur (Great Wall )
250 (1/2 Kamień)/2/+2, Mularstwo

Widoczny z "kosmosu" kiedy wybierzemy widok globu. Po zbudowaniu stanowi barierę nie do przebycia dla barbarzyńców, niestety nie rozszerza się wraz ze wzrostem naszej cywilizacji. Zwiększa prawdopodobieństwo narodzin Wielkiego generała o ile walki są toczone w granicach kulturowych. Możliwość budowy w erze klasycznej lub starożytnej. Zwiększa prawdopodobieństwo narodzin Wielkiego inżyniera.
(Następny cud starożytnego świata.)
 

8 nowych jednostek

Berserker (Berserker) Imperium wikingów (Knecht)
8/1/70 Służba cywilna, Maszyny, Miedź lub Żelazo
--> Strzelec, Grenadier
+10% atak na miasto. +50% kontra jednostki z bronią białą. Sprawność Desant na starcie.
 
Hwacha (Hwacha) Korea (Katapulta)
5/1/40 Konstrukcja --> Armata

Nie otrzymuje terenowych premii obronnych. Może wycofać się z pola walki (szansa 25%). Zadaje grupowe obrażenia. Może prowadzić ostrzał miasta (obrona miasta -15% na turę). +50% kontra jednostki z bronią białą.
 
Janczar (Janissary) Imperium otomańskie (Arkebuzer)
9/1/80 Proch strzelniczy --> Strzelec

+25% kontra łucznicy. +25% kontra jednostki konne. +25% kontra jednostki z bronią białą.
 
Jeździec numidyjski (Numidian Cavalry) Kartagina (Łucznik konny)
5/2/50 Jazda konna, Łucznictwo, Konie --> Rycerz

Niewrażliwy na "pierwszy strzał". Nie otrzymuje terenowych premii obronnych. Może wycofać się z pola walki (szansa 20%). -10% atak na miasto. +50% atak kontra Katapulta. +50% atak kontra Trebusz. +50% kontra jednostki z bronią białą. Sprawność Oskrzydlanie I na starcie.
 
Trebusz (Trebuchet)
4/1/60 Inżynieria --> Armata

Nie otrzymuje terenowych premii obronnych. Może wycofać się z pola walki (szansa 25%). Zadaje grupowe obrażenia. Może prowadzić ostrzał miasta (obrona miasta -25% na turę). +100% atak na miasto.
 
Trójrzędowiec (Trireme)
2/2/50 Żeglarstwo, Obróbka brązu --> Galeon, Fregata

+50% kontra Galery. Nie może pływać po oceanie.
 
Wojownik galijski (Gallic Warrior) Imperium celtyckie (Peltasta)
6/1/40 Obróbka żelaza, Żelazo --> Knecht

+10% do szturmu na miasto. Sprawność Partyzant I na starcie.
 
Wojownik impi (Impi) Imperium zuluskie (Włócznik)
4/2/35 Łowiectwo, Miedź lub Żelazo --> Pikinier

+100% kontra jednostki konne. Sprawność Mobilność na starcie.
 

Nowa opcja w dyplomacji – państwo lenne
 
W Warlords w dyplomacji dochodzi nowa opcja – państwo lenne, możemy podporządkować sobie inną cywilizację i uczynić z niej swojego wasala. Możliwe jest to na dwa sposoby:
– pokojowo, na drodze czysto dyplomatycznej, w takim wypadku wasal oddaje się nam w opiekę i ma prawo odnowić ją lub nie po 10 turach,
– na drodze kapitulacji i w tym wypadku lennik nie może wypowiedzieć posłuszeństwa, chyba, że rośnie do co najmniej 50% populacji i terytorium seniora, lub traci co najmniej połowę terytorium.
 
Bycie seniorem ma kilka plusów:
– nieograniczone prawo poruszania się po terytorium lennika, łącznie z prawem do fortyfikowania się w umocnieniach lennika, leczeniem jednostek na jego terytorium i prawem do oglądania miast,
– senior ma prawo do zażądania dostępu do zasobów lennika, odmowa powoduje automatyczne wypowiedzenie wojny,
– miasta seniora mają zwiększony poziom zadowolenia, miasta wasala zmniejszony,
– wasal nie może wypowiadać samodzielnie wojen, automatycznie za to jest w stanie wojny z cywilizacją z którą walczy senior,
– pół terytorium i populacji wasala liczy się do zwycięstwa przez dominację.
 
Minus jest w zasadzie tylko jeden, posiadanie wasala zwiększa koszty utrzymania miast seniora.
 
 
I oczywiście rzecz najważniejsza
 
8 nowych scenariuszy

  • Zjednoczenie Chin (350 p.n.e.) – jako przywódca jednego z królestw Starożytnych Chin dążysz do zjednoczenia kraju,
  • Wojny Peloponeskie (430 p.n.e.) – walka Aten i Sparty o dominację nad Grecją,
  • Podboje Aleksandra Wielkiego (336 p.n.e.) – podbój świata przez Aleksandra Wielkiego, wojna z Persją, Egiptem i Indiami,
  • Powstanie Rzymu (300 p.n.e.) – walka Rzymu, Kartaginy, Grecji, Galii i Egiptu o kontrolę nad basenem Morza Śródziemnego,
  • Wikingowie (800 n.e.) – jako władca wikingów wysyłasz swoich ludzi na wypady łupieskie po Europie,
  • Czyngis Chan (1206 n.e.) – jako jeden z największych przywódców militarnych w historii masz okazję podbić albo zniszczyć – jeżeli wolisz, całą Azję.
  • Barbarzyńcy – jedyny ze scenariuszy w którym mapa generowana jest losowo, cywilizacje sterowane są przez AI komputera. Naszym zadaniem jako wodza barbarzyńców jest starcie ich wszystkich z powierzchni ziemi.
  • Omen (1753 n.e.) – alternatywna wersja historii, Francja i Anglia toczą wyścig, którego stawką jest zasiedlenie kontynentu amerykańskiego. Zgodnie z nazwą jest w tym scenariuszu jakiś element nadprzyrodzony.

Zapraszam na forum gdzie można podyskutować o Civ IV Warlords.
 
  
Gdzie kupić w Polsce
 
Internetowy sklep Cenegi (69,90 zł + 7,90 przesyłka)
Gamblin.pl (67,00 zł + 6 zł przesyłka)
 
 
Gdzie kupić za granicą

 
– Amazon.com (29,99 $) od 24 lipca,
– Amazon.de (29,90 €) od 25 lipca,
– Amazon.co.uk (£19,99) od 28 lipca.
Niestety z Amazon nie jest możliwe zamówienie gier do polski.
 
 
Zapowiedzi polskie
 
gry.onet.pl, (2006.04.21)
Imperium gier WP, (2006.03.30)
 
 
Zapowiedzi zagraniczne
 
IGN – omówienie scenariuszy, (2006.07.18)
IGN – omówienie nowych cech przywódców, budynki unikalne, nowe
   jednostki, (2006.07.11)
IGN – omówienie 6 nowych cywilizacji, (2006.07.06)
GameSpy – zapowiedź, (2006.06.30)
IGN – zapowiedź, (2006.06.29)
GameSpot – zapowiedź, (2006.06.28)
GameSpot – relacje z targów Electronic Entertainment Expo, (2006.05.12)
GameSpy – relacje z targów Electronic Entertainment Expo, (2006.05.11)
IGN – relacje z targów Electronic Entertainment Expo, (2006.05.11)
IGN – wywiady z pracownikiem Firaxis, (2006.04.28)
GameSpot – wywiady z pracownikiem Firaxis, (2006.04.27)
XPG Gaming – pierwsze informacje na temat Warlords jakie znalazem,
– komunikat prasowy z 16 marca w którym 2K Games donosi, że Firaxis
   pracuje nad pierwszym dodatkiem do Civilization IV.
 
 
Recenzje polskie
 
Imperium gier WP 8,9/10, (2006.08.10)
gry.onet.pl 8,5/10 (2006.09.19)
 
Recenzje zagraniczne
 
IGN 8,4/10 (2006.07.31)
GameSpy 3,5/5 (2006.07.28)
Apolyton, (2006.07.27)
GameSpot 8.6/10, (2006.07.25)
Yahoo! Games 4,5/5, (2006.07.24)
 
 
Pliki wideo
 
Świątynia Artemidy (320x240, 2,6 MB), (540x360, 5,42 MB)
Wielki Mur (320x240, 3,1 MB), (540x360, 6,39 MB)
Zwiastun filmowy (19,8 MB, 1'09")
– Film nagrany na ApolyCon '06
   civ4-warlords_preview(part1of3) (31,0 MB, 7'37")
   civ4-warlords_preview(part2of3) (30,2 MB, 7'12")
   civ4-warlords_preview(part3of3) (15,3 MB, 7'59")
Operation Genghis Khan (1'06")
Operation Warlords (0'41")
Operation Hannibal (5,25 MB, 0'35")
Operation Lodbrok (7,8 MB, 0'51")
Operation Wang (3,5 MB, 0'23")
Operation Ramses (9,8 MB, 1'01")
 
 
Tapety na pulpit
 
 


Augustus Ceasar

1024x768,
1280x940, 1600x1200


Ragnor Lodbrok
1024x768,
1280x940, 1600x1200


Ghengis Ghan
1024x768,
1280x940, 1600x1200
 
 
Galeria

 
Zapraszam do Galerii.

 

 

  Szybkie linki
Gry komputerowe
CivAnon