Mini Metro
Sztab VVeteranów
Tytuł: Mini Metro
Producent: Dinosaur Polo Club
Dystrybutor:
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Tytuł: Mini Metro
Producent: Dinosaur Polo Club
Dystrybutor:
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Mini Metro
Przed laty jeden z VVeteranów sprokurował tekst poświęcony nieefektywności w transporcie miejskim, a w trakcie luźnej dyskusji na jego tle sformułował tezę, iż prawie każdy system transportu miejskiego na świecie jest niedoinwestowany, z tokijskim (czy też japońskim, nie pamiętam już dokładnie) wyjątkiem, w przypadku którego można mówić o przeinwestowaniu. Jedną z przyczyn tego stanu jest brak kompleksowej refleksji nad siatką transportu, a w konsekwencji nielogiczności – i nieefektywności – całej struktury. Łatwo jednak powiedzieć, o czym przekonuje Mini Metro.
Zgodnie z tytułem omawianej pozycji nasze zadanie sprowadza się do wyznaczania tras między poszczególnymi przystankami, symbolizowanymi przez różne symbole (zasadniczo o klasyczny
m geometrycznym kształcie), w taki sposób, aby przedostanie się z poszczególnych przystanków do przystanku docelowego było możliwe w sensownym czasie. Czas przejazdu pasażera nie ma znaczenia, podobnie jak okres oczekiwania na peronie – nasi klienci nie zdzierżą jednak tłoku na przystankach, jeśli zaś takowy będzie trwał zbyt długo, będzie to oznaczało konieczność rozpoczęcia od nowa (tudzież rzucenia komputerem o ścianę).
Istota problemu została więc znacząco uproszczona, lecz nie obejdzie się również bez pewnych komplikacji – a to braku możliwości budowy mostu bądź tunelu podziemnego między pożądanymi punktami, a to brakiem dostępności wagonów czy możliwości rozbudowy terminalu, w niektórych misjach-etapach pociągi będą mniej ładowne (z kolei w Japonii będziemy mogli skorzystać z superszybkich shinkansenów).
Co gorsza, nie od razu mamy do czynienia z pełną planszą, lecz rozpoczynamy od trzech przystanków, stopniowo zaś raczeni jesteśmy koniecznością wplecenia w naszą sieć kolejnych i kolejnych, pojawiających się w nieprzewidywalnych lokalizacjach, często przez to mącących nasze misterne plany. To zresztą nie wszystkie niespodzianki, z jakimi możemy mieć do czynienia.
Mini Metro pomimo upływu lat wciąż żyje i ma się dobrze, a to dzięki mapom społeczności, a to dzięki implementacji trybu ekstremalnego. Wszystko to sprawia, iż gra łatwo wpisuje się w maksymę „easy to learn, hard to master”.
Grę cechuje dość minimalistyczna oprawa audiowizualna, lecz tak naprawdę stanowi ona atut a nie słabość. Całość jest bowiem bardzo czytelna i w całym tym chaosie łatwo sprawować kontrolę nad przebiegiem wydarzeń.
Mini Metro to gra inteligentna, wręcz genialna w swej prostocie. Bawi, a zarazem pozwala z większym szacunkiem spojrzeć na trud planistów szlaków komunikacyjnych na przestrzeni dziejów.
Autor: Klemens
Zgodnie z tytułem omawianej pozycji nasze zadanie sprowadza się do wyznaczania tras między poszczególnymi przystankami, symbolizowanymi przez różne symbole (zasadniczo o klasyczny
Istota problemu została więc znacząco uproszczona, lecz nie obejdzie się również bez pewnych komplikacji – a to braku możliwości budowy mostu bądź tunelu podziemnego między pożądanymi punktami, a to brakiem dostępności wagonów czy możliwości rozbudowy terminalu, w niektórych misjach-etapach pociągi będą mniej ładowne (z kolei w Japonii będziemy mogli skorzystać z superszybkich shinkansenów).
Co gorsza, nie od razu mamy do czynienia z pełną planszą, lecz rozpoczynamy od trzech przystanków, stopniowo zaś raczeni jesteśmy koniecznością wplecenia w naszą sieć kolejnych i kolejnych, pojawiających się w nieprzewidywalnych lokalizacjach, często przez to mącących nasze misterne plany. To zresztą nie wszystkie niespodzianki, z jakimi możemy mieć do czynienia.
Mini Metro pomimo upływu lat wciąż żyje i ma się dobrze, a to dzięki mapom społeczności, a to dzięki implementacji trybu ekstremalnego. Wszystko to sprawia, iż gra łatwo wpisuje się w maksymę „easy to learn, hard to master”.
Grę cechuje dość minimalistyczna oprawa audiowizualna, lecz tak naprawdę stanowi ona atut a nie słabość. Całość jest bowiem bardzo czytelna i w całym tym chaosie łatwo sprawować kontrolę nad przebiegiem wydarzeń.
Mini Metro to gra inteligentna, wręcz genialna w swej prostocie. Bawi, a zarazem pozwala z większym szacunkiem spojrzeć na trud planistów szlaków komunikacyjnych na przestrzeni dziejów.
Autor: Klemens